Relacja
Uczestnicy Zlotu zaczęli się zjeżdżać do Zespołu Pałacowego w Małkocinie od wczesnych godzin popołudniowych w piątek 24-go lipca. Już w piątek zameldowała się bardzo mocna ekipa złożona z 7szt. DS/ID (w tym jedyna w Polsce DS Ambulans z pełnym wyposażeniem ambulatoryjnym, oraz DS Break 7 osobowy), 2 sztuki Traction Avant BL11 i 1 Traction Avant 11BN, GS-y (w tym C-matic), 2 szt 2CV, CX-y (MkI, MkII w tym wersja Amerykańska), AC4 i najstarsze auto zlotu C3 Torpedo z 1925 roku. Wieczorem dołączyła ekipa z Finlandii dwoma HY Diesel kamper i kamperem zbudowanym na Citroenie J25.
Do obecnego wcześniej przedstawiciela sponsora firmy TOTAL Polska dołączył dyrektor generalny firmy (oczywiście przyjechał Citroenem). Tego dnia uczestnicy Zlotu do późnych godzin nocnych uczestniczyli w ognisku.
Następnego dnia od rana uczestnicy Zlotu przejechali kolumną do Szczecina do Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego. Tam uczestniczyliśmy w Dniach Otwartych WORD. Uczestnicy Zlotu mogli spróbować jazdy autem na trolejach, z talerzem Stewarda, przejść szkolenie ratowania osób z wypadku lub sprawdzić symulowane zderzenie na symulatorze. Osoby odwiedzające ośrodek WORD głosowały na najładniejsze auto Zlotu. Nagrodę w tej kategorii wręczał Dyrektor WORD – a odebrała ją załoga C3 Torpedo z 1925r. Z ośrodka kolumną uczestnicy Zlotu przejechali na Jasne Błonia w Szczecinie, gdzie zmierzyli się ze zorganizowanym w tym miejscu turniejem gry w Boule – Pétanque. Tutaj uczestników odwiedził Dyrektor PR Citroen Polska – jednego z głównych sponsorów Zlotu. Auta w tym czasie były prezentowane wielu spacerowiczom na Jasnych Błoniach – których w sobotnie popołudnie tu nie brak. Tutaj dołączyła też kolejna załoga w kolejnym DS-ie. Stamtąd uczestnicy Zlotu przejechali kolumną do Stargardu Szczecińskiego na obiad. Po obiedzie uczestnicy przejazdem paradnym przemieścili się pod Bramę Miejską na starówce Stargardu Szczecińskiego. Tu odbyła się kolejna prezentacja aut a uczestnicy odbyli spacer na starówkę Stargardu. Dalsza droga prowadziła spowrotem do Małkocina. Tu na strudzonych użytkowników czekało ognisko z pieczonym prosiaczkiem i tortem w kształcie zabytkowego Citroena. W niedzielę po wczesnym śniadaniu uczestnicy kolumną udali się do Kluczewa k/Stargardu Szczecińskiego, gdzie auta Zlotu były ozdobą VII Festynu Motoryzacyjnego Św. Krzysztofa – dużej cyklicznej imprezy motoryzacyjnej organizowanej przez Miasto Stargard. Uczestnicy spędzili tu całe przedpołudnie. Tu dołączyły również kolejne 3 załogi – kolejny Citroen Traction Avant BL11 i dwa Citroeny 2CV. Na płycie lotniska również odbyło się podsumowanie Zlotu i rozdanie nagród. Pierwszymi trzema nagrodami Zlotu zostali obdarzeni właściciele trzech najrzadszych Citroenów Zlotu – Citroen C3 Torpedo z 1925r., Citroen DS Ambulans i Citroen SM Automatic. Nagrodę Grand Prix Zlotu – przyznaną przez organizatorów Zlotu – otrzymał Citroen Traction Avant 11BN z 1950r. Dodatkowo nagrody dostały auta w kategorii „najstarsze auto zlotu” i „konkurs elegancji auta”. Lecz nikt z uczestników nie wyjechał bez nagrody. Pozostali uczestnicy zostali obdarowani zestawami kosmetyków samochodowych od firmy Meguiars Polska – sponsora Zlotu oraz specjalne apteczki do aut zabytkowych.
Ogólnie w I Ogólnopolskim Zlocie zabytkowych Citroenów wzięło udział 34 załogi. Najstarszym autem zlotu był C3 Torpedo z 1925r. Uczestnikiem który przybył na Zlot z najdalszego miejsca był właściciel SM’a – przyleciał z Nowego Jorku (auto było już wcześniej w Szczecinie restaurowane). Auto które przyjechało z najdalszej odległości na lawecie – Citroen Traction Avant BL11 z Niemiec. Auto które przyjechało z najdalszej odległości na kołach Citroen Traction Avant 11BN – ponad 400km w jedną stronę.
Jeszcze raz dziękujemy sponsorom firmom: Citroen Polska, Total Polska, Meguiars Polska, Dawex oraz Lumix, oraz UCZESTNIKOM ZLOTU.