„Traction” bez wątpienia pozostanie godnym uwagi samochodem ubiegłego wieku. W połączeniu talentu Bertoni’ego i specyfikacji wybranych przez Citroena w 1934 roku (za ojca przedniego napędu uważa się Andre Lefèbvre) właśnie model „7” zapoczątkował słynną rodzinę „Traction” i stał się rewolucją na rynku samochodowym. Był także inspiracją dla producentów innych marek. Jego prędkość maksymalna to 100 km/h. Cena pierwszego modelu 7A wynosiła 17700 franków.Podczas Paryskiego Salonu Samochodowego w 1934 roku zostaje zaprezentowany model „11AL” („L” lekki), który jest większy i dłuższy od „7”.
Podczas tego samego salonu samochodowego zostaje zaprezentowany także legendarny model „22” z silnikiem V8 i prędkością max 140km/h. Jednakże samochód ten nigdy nie został wdrożony do produkcji ze względu na pogłębiający się kryzys.
W roku 1938 „światło dzienne” ujrzał model „15 6 (Six)” zwany „Królową Dróg”.
Różnił się od 11 tylko dłuższą komorę silnika, która musiała zmieścić 6-cio cylindrową jednostkę o pojemności 2867cc i mocy 77 KM. Maksymalna prędkość „piętnastki” to 130 km/h.
W styczniu 1937 roku słynny w Polsce (i nie tylko) model 11B wyparł z produkcji model 11 A. Był produkowany w wersji BL i w wersji BN , który jest dłuższy od BL o 20 cm i szerszy o 12 cm. Ze względu na działania wojenne produkcja została przerwana, ale została wznowiona w 1946 roku. Bez większych zmian w nadwoziu był produkowany do roku 1957. (Jedyne większe zmiany, jakie dokonano w roku 1952 to „wyprostowane” zostały zderzaki i zmieniono kształt bagażnika z okrągłego na kufer).
W 1952 roku Citroen pokazuje światu zawieszenie hydropneumatyczne, a w 1954 wypuszcza limitowaną serię (3000szt) „Traction Avant 15 Six H”. Jest to rodzaj „badania opinii publicznej” przed wschodzącym słońcem DS-a. W ciągu 23 lat wyprodukowano łącznie prawie 760000 egzemplarzy w różnych wersjach: Berline, Familiale, Limousine, Commerciale, Cabriolet i Coupe (dwie ostatnie wersje zjechały z taśmy po raz ostatni jeszcze przed wojną).