LN/LNA 1977 – 1986

Citroën LN wszedł na rynek 26 lipca 1976 jako zmodyfikowana wersja Peugeota 104 Z, z którego wykorzystano zawieszenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy i deskę rozdzielczą. LN napędzany był ekonomicznym, dwucylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 602 cm³ i mocy maksymalnej 32 KM zapożyczonym z Citroëna 2CV. Był bardzo słabo wyposażony, ale za to cena i koszty jego utrzymania były bardzo niskie.

Citroën LN sprzedawany był tylko we Francji, jednak Citroën LNA, który wszedł do produkcji w 1978 był eksportowany do większości europejskich państw. LNA napędzany był dwucylindrowym silnikiem o pojemności 652 cm³ i mocy 36 KM zapożyczonym z Citroëna Visa, zaś nieco później wersje LNA 11E i LNA 11RE otrzymały silnik o pojemności 1.1 dm³, dzięki któremu rozpędzały się do 145 km/h.

Nieco wcześniej, przed premierą Citroëna LNA, wprowadzono do produkcji niemal bliźniaczy Talbot Samba, który odróżniał się m.in. innym kształtem przednich reflektorów i nieco przedłużonym tyłem. Citroën LNA został oficjalnie wycofany z produkcji latem 1985, zaś Talbot Samba produkowany był o rok dłużej. Drugi siostrzeniec LNA – Peugeot 104 produkowany był do 1988 roku, kiedy to został zastąpiony modelem 205.

źródło: wikipedia