Jego premiera odbyła się w kwietniu 1961 roku na lotnisku wojskowym pod Paryżem.
AMI 6 miał zapełnić wolne miejsce pomiędzy 2CV i DS-em.
Flaminio Bertoni, który odpowiedzialny był za design nowego samochodu, zaprojektował pojazd nazwany „najtańszym, najbardziej komfortowym samochodem świata”.
Był to samochód bardzo oryginalny jak na ówczesne czasy, zbudowany na płycie podłogowej 2CV. Tylna szyba została zaprojektowana tak, aby pojazd ten mógł mieć odpowiednio duży bagażnik. Jego wielkim sukcesem była także niska masa całkowita, ponieważ dach został zrobiony (podobnie jak w DS-e) z tworzywa, a zderzaki i grill z aluminium.
W 1966 roku AMI 6 został ogłoszony najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji.
Jego produkcja zakończyła się w marcu 1969. Został sprzedany w ilości ponad 1mln 30 tyś sztuk.